Rund fødselsdag "i grønt"...

I lørdags havde jeg inviteret til fødselsdag - alle kom og vi var samlet 60 til den DEJLIGSTE fest. Alle var glade og positive og mødte op med en ordentlig ja-fest-hat. SÅ dejligt!! Men før vi nåede dertil var invitationerne sendt ud - og det er dem jeg vil vise. Samt et banner der matchede som blev hængt op til festen. 


Jeg havde alle mulige tanker, men så fik jeg hold på, hvad "der er mig"; Jeg ELSKER grøn - i alle afskygninger - kortet skulle signalere FEST og så er jeg pjattet med foil-detaljer. 
Derfra var det nemt. 


Jeg valgte slimline format, og brugte en af de mindre dies til det grønne panel. Det sorte blev skåret på trimmer da jeg kun ønskede en ganske tynd kant. Kort fronten blev stanset ud med den største die fra sættet hvorefter det to gange kom igennem embossingfolderen med bobler fra SAB. (2 gange da kortet er højere end folderen)

Jeg lavede det i "hold"; blendede  den mindre kortfront, stansede alle champagneglassene, foilede "50" osv. Jeg sværtede med grønne oxide sværter og en smule sort i toppen for at gøre det markant/dramatisk. Jeg brugte det store Simple and Basic alfabet til at foile "50" med guld foil og det mellemste alfabet til at udstanse ordet "bobler" i papir fra Marianne Design (jeg kan desværre ikke finde den mintfarvede jeg brugte), "tid til" er fra Three scoops "tid til hygge"

Champagngeglassene er de store fra Simple and Basic og blev stanset i glitterkarton - jeg skar et ekstra sæt ud af morgenmadspakker da det giver lidt mere tykkelse end alm.karton, og limede dem under glitterglassene" Jeg ville gerne give glassene "et lille løft". 




For nemheds skyld ,når jeg skulle lave så mange kort,  kom der dobbeltklæbende tape på det mintgrønne papir; så var bogstaverne lige til at placere - som et klistermærke. 
Jeg sluttede af med et lille hjerte fra Renke bundet på med sort nylonsnor. 


Banneret til festen blev ud fra samme "opskrift". Jeg sværtede med samme farver, stansede i samme kartoner. Jeg brugte fishtail banners fra SAB.

Jeg synes "5" og "0" så lidt ensomme ud så jeg stansede "tre serpentinere" fra dette sæt fra Marianne Design.  Her kom det lille alfabet osse i spil til ordet "to" (JEG ELSKER at detv passer sammen!!)


Over champagneglassene satte jeg klare enamel-dots som bobler og til sidst bandt jeg et årstal på fra gemmerne med sort nylonsnor.


SÅ var der budt velkommen til bobler og fest. Og sikke en fest det blev 🥳🥂🎉 

Rigtig go weekend - og scraphilsner herfra 
Anne-Mette/Gallerilarsen

Kommentarer