Kuvertkort og Rosetter

 

Så blev det min tur til at larme lidt på bloggen.

Jeg har denne gang lavet 2 kort som indeholder kuvert til penge.

Det blå kort er et enkelt kort med kuvert, mens det blomstrede består af 2 kortbaser, der er sat sammen og så en enkelt kuvert, der er pyntet med karton.

Derudover har jeg brugt en Rosette, men har lavet den på 2 måder. Rosetten skæres ud x 2.



Jeg har på dette rosa kort * kortbase 1* til sølvbryllup lavet et mavebælte, hvorpå jeg har sat den smukke Rosette fra Alexandra Renke. Jeg har limet bagsiden af  *kortbase 2 *indeni (kortbase 1) den kortbase, som er pyntet med det grønne karton. 
Jeg har dækket navnene til, da kortet er til et kommende sølvbrudepar.



Kuverten var en jeg havde i gemmeren og den er 14 x 14 cm men man kan jo tilpasse sit kort til hvilken som helst størrelse kuvert man har liggende. Jeg har så limet kuverten på * kortbase 1 * og jeg har valgt at pynte kuverten med det samme mønsterkarton som på forsiden af ( kortbase 1 ) og spidsen af kuverten er pyntet med karton fra ( kortbase 2 ).




På ovenstående billede håber jeg i kan se, hvordan jeg har sat det sammen. Det hvide felt er skrivefelt.


Nedenstående kort er lavet med rester jeg havde liggende, har blot lavet kortet for at vise Rosetten i 2 udgaver.



Her har jeg så lavet et enkelt kort med samme Rosette, som på det første kort.
Her har jeg brugt en C6 kuvert. Jeg har sat bånd under kuverten og under mønsterstykket på forsiden således, at kortet lige bindes for at give en anderledes måde, at lukke kortet på.




Rosette 1 (Rosa) 

Hvis du vil have at din Rosette skal poppe op som jeg har gjort på den rosa, er det vigtigt at den limes sammen, så de ligger mod hinanden. Dette er for, at kunne løfte alle op. 



Rosette 2 ( blå )

Hvis du vil have Rosetten som på det blå kort med mulighed for, at pynte mere på midten kan du med fordel lime rosetten sammen som vist på ovenstående billede. 


Brug af materialer:

Dies:
SBD035 Alfabet
SBD071 Sløjfe
SBD099 Tillykke
SBD160 Blade outline
SBD164 Stave m/hjerter
SBD179 Tillykke mini 
SBD202 Sølvbryllup
SBD228 Quilted baggrund
SBD232 Outline hjerter
SBD234 Firkløver/blomster
SBD236 Fantasy blomster #2
SBD238 Hestesko

11123 Rosette Alexandra Renke


Karton: 
Alexandra Renke  10.2688
                              10.2663

Paper Favourites special  7237
Denne Sølv karton  kan bruges - jeg har brugt en rest 
Hvid karton 
Creme karton 


Pynt:

Voksperler
Dots
Glue Drops
Ito Yarn Vanilla
Nylonsnor Vintage Rose Brown





Håber det har givet lidt inspiration.
Rigtig god week-end 

Jonna Helmin





































Kommentarer