Udklippede motiver og die-cuts.


Ramme-dies med mange muligheder!

Go rigtig dejlig lørdag og glædelig pinse. Jeg håber de fleste af Jer har lidt fri og kan nyde tiden til samvær og afslapning med lige nøjagtig dét der gør dig godt. 

Idag vil jeg dele min begejstring for nogle af de skønne herligheder som inspirerer mig i scrap-hulen. Jeg har nemlig leget lidt med to af de super anvendelige ramme-dies fra Simple and Basic, SBD171 og SBD172 sammen med de sødeste designark og herligste dies fra et af Happymades nye mærker (og et af mine ynglings) nemlig Creative-Depot. Jeg har kendt til mærket i nogle år og elsker deres lækre og lidt finurlige Stil med mange små dies. 

 

Udklippede motiver fra Designark. 

På to af kortene har jeg klippet motiver ud af designarket, her har jeg forestillet mig at det er far og søn, lidt symbolik med Kaptajnen på livets skude, far er den bedste ven, og så er jeg bare vild med den dér papirhat som går igen både  på bamserne, pindsvinene og de skønne små fulge. De motiver er da lige til at blive i godt humør af. 
Alle rammerne er udstandset flere gange og limet sammen i to eller tre lag, alt efter hvor meget dybde jeg syntes der skulle være.

  

På Bamse-kortet har jeg brugt: SBD171, alfabeter og tal (udråbstegn) SBD213, SBD214, SBD215, stempel SBC122, Designark fra Creativ-Depot CD-DP-223, og CD-DP-240. Papirbåd-charm CD-DI-271, marineblå ITO yarn Navy, lille metal-charm dreng.

Lykken er...

De to søde pindsvin er vist ikke de eneste der er blevet lidt glade for hinanden, jeg er vild med de små finurlige detaljer der gemmer sig i både tegninger, dies og stempler fra Creative-Depot... sikke mange herlige historier det kan blive til. 


  

På Kortet med Pindsvin har jeg brugt: SBD171, lille blomst SBD175, outline hjerte fra Happymade 5år,
fane m hjerte fra Creative-Depot CD-DI-228, de fire små hjerter er "affald" fra en regnbue. Stemplet tekst SBC122, Lille bling fra Renke Glitterstones - Rosegold, Designark fra Creative-Depot rosa CD-DP-448. Nylonsnor Vintage rose

Baggrund med Stencil, paste og embossingpowder, samt de sødeste die-cuts.

  

På de to sidste kort har jeg lavet baggrunden ved at påføre paste gennem den fine nye stencil fra Renke Paragraph Pattern, drysse med embossing powder og lade det tørre lidt inden jeg varmer det med varmepistol. Past'en bobler en lille smule op, men det synes jeg ikke gør noget. Derudover har jeg splattet lidt med den lækre Nuvo Mica Mist - Antique Gold.    

Happy Mail...

Hvor skøn er denne Scooter ikke lige, med fuldt læs på vej til bryllup med special Delivery!! Jeg er da helt solgt.

  

På Bryllups kortet har jeg desuden brugt: SBD171, Stempel SBC118, SBC113, Scooter die CD-DI-409, lille tag med hjerte CD-DI-425, mini hjerter fra regnbuerne CD-DI-431 og CD-DI-432, halvperler fra Pinkfresh Studio - Sparkling Champagne, Altenew embossing powder Rose Gold. Nylonsnor offwhite.

Savner dig...

  

Og de her kager og kaffekrus indbyder da så meget til en hilsen til en kær og savnet ven man ikke har set et stykke tid, måske på grund af Coronaen... men nu er det tid at mødes igen over en kop god kaffe eller the med lidt sødt dertil.

  

På kortet med de søde kager og kaffe kopper og krus har jeg brugt: SBD172, de små kager CD-DI-437  Kaffekrus og kopper CD-DI-423. Mini-hjerter er igen fra regnbuerne, men du kan også sagtens bruge "affald" far en af SBD's dies med hjertekant. Stempelsæt SBC026, Embossing powder på baggrunden er Rangers Embossing Glaze Saltwater og Altenew Golden Peach. Nylonsnor Copper Brown.

Alle kortbaser og de hvide rammer er lavet af Hvid basiskarton MAT, kvistkarton, rester fra Opulent Cardstock Pack Rose Gold og Ivory



Tak fordi I kiggede med, jeg håber I har fået lidt ideer og måske lyst til at gå en tur i krea-hulen, hvis ikke lige pinsesolen byder op til dans. 
Og er der noget jeg ikke lige har beskrevet eller forklaret så det er til at forstå, spørg endelig - her eller i en besked på messenger. 

Gode hilsner og tanker til Jer alle, herfra det Nørrejyske 
Helene 🌷






Kommentarer