Rustikt og feminint, til ham og hende!

Jeg har jo længe, lige som rigtig mange af Jer, været temmelig lun på den nyeste rustikke die-serie fra Alexandra Renke med kortbase dies og lækre fede tal og bogstaver. Dén lille sommerforelskelse har udmøntet sig i disse to fødselsdagskort. 


Det første er i lette lyse grønlige toner til søde Maria på nu 26 somre. Det andet en lidt mere maskulin udgave til en skøn ung mand, som er rigtig glad for at være på den rigtige side af Peber og de 30!!!


Begge kort er bygget op af de samme elementer, arrangeret på næsten samme måde. Men designark, farver og ikke mindst de små detaljer giver to meget forskellige kort.


Jeg har brugt det kvadratiske Die-sæt D-AR-BA0209 til såvel kortbase som de opbyggede lag og 
D-AR-TY0159 til de smukke og lækre tal, begge sæt selvfølgelig fra Renke. De færdige kort måler 12x12 cm. 

Super feminint til Maria!


Marias kort er bygget på en kortbase standset ud i designark Mia's Landleben M-322.011 Blattgrün, derpå 10.2680 fra Renke med med olivenkrans, stribet 10.2291, lidt revet vellum samt kraftkarton til tal og den lille klips.

Lidt spredt på kanterne har jeg med let hånd sværtet med versa-mark og drysset med lidt blandet embossing powder, clear + lyngfarvet + rosegold. Jeg kan godt li' at blande forskellige embossing pulvere, og eksperimentere mig frem til den ønskede farve... det giver flotte farvespil når man blander synes jeg.. og her gik jeg efter at få den lyng/lilla farve fra designarket fremhævet.


I min perleskuffe fandt jeg lidt små lilla perler som kunne pynte sammen med lidt snor, helt oplagt at vikle rundt i de små hak på udstandsningerne.


Et par små stempler fra Simple and Basics nyeste udgivelse fuldender sammen med grønne blanke dots. Fra os til dig SBC128 og Tillykke SBC134

Den lidt mere rå udgave til ham!

Det lækre herrekort er lavet med kortbase i  Renkes flotte træprint 10.353 i smuk egetræsfarve, derpå lag på lag udstandsninger i 10.2557 lækkert designark med grå og brunlige små cirkler, ramme i brunt og felt under tallene i stålgrå. 


De fede tal  og den lille clips i kork giver både råt og blødt modspil til de embossede kanter, de små stål ringe og de grå farver. 


Ligesom på det første kort har jeg også hér strøget VersaMark med let hånd på kanterne, men denne gang drysset med Altenews Platinium embossing powder, det har den flotteste stålgrå farve og passer rigtig godt til herrekort synes jeg.


Lidt splat med Mica Mist Silver Smoke fra Nuvo og lidt hvidt tilføjer "værksteds-stemning" sammen med det blågrå nylonsnor og de små stålringe fra min "smykke-skuffe". 


Jeg synes det er nogen af de fedeste die-sæt vi længe har set i forhold til herre og drengekort, -at de så også kan give et super lækkert twist til den feminine skala gør dem jo blot endnu mere anvendelige! jeg er i hvert fald vild med dem.


Selv om sommervejret viser sig fra sin smukkeste side i disse dage, håber jeg I også finder tid til vores skønne hobby og at suge masser af inspiration til skønne projekter. Måske jeg har bidraget lidt med de kort jeg har delt med Jer idag. 




Med ønsket om en fortsat dejlig sensommer og masser af hyggelige scrapstunder!

De bedste hilsner
Helene 🌿










Kommentarer