Fri leg og adskillige kort...

 Jeg blev for nylig mindet om en teknik jeg før i tiden har brugt meget da jeg lavede collager. Jeg kom i tanke om at det ville kunne gi' mig en stak kulørte kort. 


Jeg starter med et stort stykke akvarelpapir som jeg inddeler i felter med washitape. (Mindre stykker kan også tapes sammen)


SÅ går legen igang. Fri leg. Jeg har brugt mine bla. Kuretake gansai Tambi akvarelfarver (brug hvad du har), Distress ink og distress oxide ink, farveblayanter og Mica spray Stain. Nogle gange lod jeg det tørre helt, andre gange kun næsten så det kunne blende lidt sammen. Da jeg synes der var nok akvarel trak jeg rundt med en farveblayant, splattede med spray stain og oxide spray. Herefter brugte jeg stempler - bla. fra Design5 og Tim Holtz. Jeg sluttede af med at tegne med tynd streg igennem en stencil. splattede lidt mere Mica spray stain og SÅ fik det lov at tørre helt.

Jeg fjernede washitape og mindre værker træder frem. Jeg klippede dem op, og gik igang med at udstanse med dies fra Simple and Basic; henholdsvis basis pierced rectangles og de små A7 rectangles. Jeg mattede samtlige stykker på sort karton da jeg synes det gav en god indramning.



De har alle fået sætninger i sort karton med hvid embossingpulver - her er det OSSE kun fantasien der sætter grænser. Jeg har valgt et par priktekster fra NHH design og de lækre snirkeltekster fra simple and basic, som nu fåes med dies. (Har brugt dem både med og uden snirkler da jeg elsker at de kan have forskellige udtryk)


Man kunne pynte med enamel dots, de små fine outline-hjerter el ditto stjerner bundet på med nylonsnøre

Jeg valgte dog at holde det helt clean da jeg synes der i forvejen sker meget. Faktisk har jeg på et par af kortene lavet en lille skygge (som jeg selv har tegnet) med et lag vellum for at dæmpe baggrunden lidt.

Håber du har fået lyst til lidt fri leg :-) 

Scraphilsner Anne-Mette/gallerilarsen


Kommentarer